Ha a NAV szerver nem elérhető…

Amennyiben a program a számla lejelentése közben, adószám ellenőrzéskor, vagy más NAV-os funkció közben kommunikációs hibát (NAV szerver nem elérhető) jelez, két fontos dolgot érdemes ellenőrizni:

1.) Hálózati kapcsolat

Ellenőrizze, hogy a számítógép amin dolgozik, megfelelően kapcsolódik-e az internetre. Amennyiben ezeket a sorokat olvassa és a program hibajelző ablakából nyitotta meg az oldalt, úgy feltételezhető, hogy a hálózati kapcsolata rendben van. Ebben az esetben a 2. pontot érdemes olvasnia.

2.) NAV szerver állapota

Ritkán előfordulhat, hogy a NAV szerverei bizonytalanul, vagy egyáltalán nem működnek. Ezek a hibák, kihagyások érinthetnek csak egyes alfunkciókat (pl: adatszolgáltatás, adószám ellenőrzés) de akár a teljes adatszolgáltatási rendszer egészét is. Erre a fennakadásra a programnak illetve cégünknek semmilyen ráhatása nincs, tehát a hiba okáról, annak elhárításáról kizárólag a NAV illetékes dönteni, cselekedni és tájékoztatást adni!

A NAV szerver állapotáról és egyéb információkról a NAV Online számla oldal hírek szekciójában talál tájékoztatást, vagy érdeklődjön a NAV ügyfélszolgálatán keresztül.

Fontos!

Amennyiben számla lezárásakor történik a kommunikációs hiba és hiúsul meg a lejelentés, úgy ezek a számlák „várakozó státusz”-ba kerülnek. Ezeket a várakozó számlákat ezután a program időnként automatikusan megpróbálja lejelenteni, de természetesen ez manuálisan is kezdeményezhető és ellenőrizhető a Számla / Lekérdezések / NAV Online számla listánál. Az ilyen üzemszünetek alatt, saját felelős döntés mellett tehát technikailag tovább folytatható a számlázás, de célszerű a lejelentésköteles bizonylatok kiállításával megvárni a szolgáltatás teljes helyreállítását.