+36 30 916 8888 info@infocentrum.hu

NAV online számla – Hibakezelés

Fontos! Hibás státusz esetén NE (!) csináljon technikai érvénytelenítést a NAV Online számla oldalán, mert a javított vagy érvénytelenített számlát nem tudja ezután már lejelenteni, ami viszont szükséges lépés!

A technikai érvénytelenítés csak akkor merül fel, amikor maga a kiállított számla helyes, azonban a róla teljesített adatszolgáltatás a helytelen, és ennek az oka csak és kizárólag informatikai hibából ered.

NAV online bejelentett számlák kezelése, ellenőrzése

NAV bejelentett számlák listája az Infocentrum számlázó programban

Hibás vagy figyelmeztetést kapott számlák kezelése

A listában pirossal vagy sárgával jelölt számlákat a NAV nem fogadta el, különböző okok miatt.
A konkrét okról a [Státusz részletek] gombra kattintva kaphatunk tájékoztatást.

Ezekkel a számlákkal kezdeni kell valamit. Hogy pontosan mit, azt a hiba okának kiderítése után lehet megmondani. Általánosságban azt tudjuk jelenleg tanácsolni, hogy az ilyen számlákat érdemes sztornózni és egy új hibátlan számlát kiállítani. Vannak esetek, amikor egy helyesbítő számla is elég lehet vagy egy önellenőrzést kell végezni a számlával kapcsolatban és ezt jegyzőkönyvezni.

A pontos teendőkről a konkrét számla és a visszaadott NAV státusz ismeretében érdeklődjön könyvelőjétől.

Még nem teljesen feldolgozott számlák

Szürke ikonnal jelölt számlákat a NAV rendszere még nem dolgozta fel teljesen. Ha vannak ilyen számlák, akkor a program belépéskor és kilépéskor is lekérdezi a státuszokat. Érdemes ezt kézzel is megtenni a lista alatti gombra kattintva, hátha valamelyik számlát a NAV nem fogadja el.

Elfogadott számlák

Zöld ikonnal jelölt számlákat a NAV rendszere elfogadta. Ezekkel a számlákkal nincs semmi egyéb teendője.