+36 30 916 8888 info@infocentrum.hu

NAV Online számla – Hibakezelés

Fontos! Hibás státusz esetén NE (!) csináljon technikai érvénytelenítést a NAV Online számla oldalán, mert a javított vagy érvénytelenített számlát nem tudja ezután már lejelenteni, ami viszont szükséges lépés!

A technikai érvénytelenítés csak akkor merül fel, amikor maga a kiállított számla helyes, azonban a róla teljesített adatszolgáltatás a helytelen, és ennek az oka csak és kizárólag informatikai hibából ered.

NAV online bejelentett számlák kezelése, ellenőrzése

NAV bejelentett számlák listája az Infocentrum számlázó programban

Hibás vagy figyelmeztetést kapott számlák kezelése

Ismert hiba a NAV rendszerében

Néhány lejelentett ‘normál’ számla az alábbi figyelmeztetést kapta tévesen:
Hiányzó gyűjtőszámla adat(ok).

NAV: “Tájékoztatjuk, hogy NORMAL típusú számla beküldésekor bizonyos esetekben INCORRECT_LINE_DATA_AGGREGATE_INV_LINE_DATA_MANDATORY WARN üzenetet ad vissza a rendszer. A hiba a tranzakciók körülbelül 0,5 százalékában, véletlenszerűen jelentkezik. Kérjük, hogy a figyelmeztetést nem gyűjtőszámlák esetében hagyják figyelmen kívül! A hiba az 1.0.4-es verzióban kerül javításra.”

A fentiek alapján úgy ítéljük meg, hogy a kérdéses bizonylatot nem kell érvényteleníteni, az online lejelentés valójában megtörtént, a NAV ismeri a hibát. A számlával kapcsolatban további teendőjük jelenleg nincs.

A listában pirossal vagy sárgával jelölt számlákat a NAV nem fogadta el, különböző okok miatt.
A konkrét okról a [Státusz részletek] gombra kattintva kaphatunk tájékoztatást.

Ezekkel a számlákkal kezdeni kell valamit. Hogy pontosan mit, azt a hiba okának kiderítése után lehet megmondani. Általánosságban azt tudjuk jelenleg tanácsolni, hogy az ilyen számlákat érdemes sztornózni és egy új hibátlan számlát kiállítani. Vannak esetek, amikor egy helyesbítő számla is elég lehet vagy egy önellenőrzést kell végezni a számlával kapcsolatban és ezt jegyzőkönyvezni.

A pontos teendőkről a konkrét számla és a visszaadott NAV státusz ismeretében érdeklődjön könyvelőjétől.

Még nem teljesen feldolgozott számlák

Szürke ikonnal jelölt számlákat a NAV rendszere még nem dolgozta fel teljesen. Ha vannak ilyen számlák, akkor a program belépéskor és kilépéskor is lekérdezi a státuszokat. Érdemes ezt kézzel is megtenni a lista alatti gombra kattintva, hátha valamelyik számlát a NAV nem fogadja el.

Elfogadott számlák

Zöld ikonnal jelölt számlákat a NAV rendszere elfogadta. Ezekkel a számlákkal nincs semmi egyéb teendője.

“Megoldott” státusz

Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy egy figyelmeztetéssel lejelentett számlához készülő javító adatszolgáltatás nem a programon keresztül, hanem manuálisan a NAV oldalán történik. Ebben az esetben a program nem rendelkezik erről információval. De ha a programon keresztül történik, akkor is megmaradnak a sárga figyelmeztetések, pedig elvileg “Megoldott”-nak tekinthetőek. Ezekre az esetekre építettük be ezt a funkciót amivel a felhasználó saját felelősségre megmondhatja, hogy mik a “Megoldott” számlák, így azokkal már nem kell foglalkozni és ki is lehet szűrni a listából. Emellett érvénytelenítéskor vagy helyesbítéskor bizonyos esetben a “Megoldott” státusz automatikusan hozzárendelődik a számlá(k)hoz!

A “Megoldott” státuszt manuálisan, csak a figyelmeztetéssel lejelentett és megszakított számlákra lehet alkalmazni, vissza lehet vonni és nem befolyásolja a program automatikus lejelentési funkcióját!