+36 30 916 8888 info@infocentrum.hu

Online számlázás – online adatszolgáltatás a NAV felé számlázó programokban

2019. május 1-től a NAV online számla rendszere csak az új 1.1 formátumú XML számla feltöltést fogadja. Az infocentrum számlázó program minden új verziója már támogatja ezt a formátumot. Kérjük, hogy ha régebbi (10.8.03 verziónál) programot használ, akkor frissítse a programját! Letöltés: Új verzió letöltése

“Néhány esetben a programfrissítés nem tud minden szükséges állományt lecserélni és indításkor hibaüzenetet küld a rendszer. Erre az esetre két lehetséges megoldás is szóba jöhet:
  • A legújabb program teljes telepítőjének letöltése oldalunkról, majd manuális rátelepítése a gépen meglévőre.
  • Csak a hiányzó fájlok letöltése, majd bemásolása a program mappájába az ICSzamla.exe mellé
FONTOS, hogy bármelyik megoldást választják, a számlázóprogram ne fusson a művelet alatt! Valamint ügyeljen, hogy egyedi vagy hálózatos program esetén az Önöknél használt megfelelő telepítőt töltsék le!”
A NAV online számlázás, vagyis a számlázó programok online adatszolgáltatásának bevezetése 2018. július 1-től lesz hatályos. Ettől az időponttól minden számlázó programnak képesnek kell lennie arra, hogy a számla kiállítása után azonnal, online lejelentse azoknak a számláknak az adatait, melyek áfatartalma több mint 100 000 Ft. Azok a számlázó programok, melyek erre nem képesek, nem felelnek meg innentől a jogszabályoknak! Biztosítjuk ügyfeleinket, hogy a jogszabályi követelmények változásának Infocentrum Számlázó programunk határidőre megfelel, egyben felhívjuk szíves figyelmüket a rendszeres verziófrissítésre, hiszen 2018. július 1-től csak olyan számlázóprogram használata lesz szabályos, mely megfelel a jogszabálynak és az online adatszolgáltatás feltételeinek.

Eddigi gyakorlatunknak megfelelően licencel rendelkező ügyfeleink számára az új funkciót tartalmazó számlázó verziót most is teljesen költségmentesen biztosítjuk.

Teendők a számlázó program Online adatszolgáltatásával kapcsolatban

  1. Mindenképpen kell, hogy rendelkezzünk Ügyfélkapu hozzáféréssel a vállalkozásunk számára, mert ennek birtokában lehet majd a NAV online számla rendszerében regisztrálni.
  2. A következő lépés a NAV online számla rendszerbe történő regisztráció. Ennek lépései itt láthatóak: https://onlineszamla.nav.gov.hu/tajekoztatas_a_regisztraciorol
  3. A regisztrációt követően fel kell venni egy Technikai felhasználót a NAV online számla rendszerébe.
  4. Utolsó lépés, hogy a regisztrációkor kapott adatokat, kulcsokat meg kell adni a számlázó programban az [Alapbeállítások] / [NAV Online Számla] oldalon.
Amennyiben megtörtént a regisztráció, érdemes a számlázó programot frissíteni, hogy a legújabb verzió legyen telepítve. Ez azért is nagyon fontos, mert a NAV még az utolsó napokban is módosította és még módosíthatja is a működést, amit a számlázó programnak követnie kell.

számlázó program letöltés

Számlázó programunk legfrissebb verziója önmagában megfelel a hatályos jogszabályoknak, ehhez további modul rendelése nem szükséges!

   
KipróbálomMegrendelem További információk
   

NAV Online számla regisztráció – Röviden

A NAV közzétett egy videót az Online számla regisztrációról. Érdemes megnézni és ez alapján a regisztrációt megcsinálni. Nincs benne minden egyes lépés, ezért egy kicsit lejjebb 12 lépésben részletesen végigmegyünk a folyamaton, képernyőképekkel. Amennyiben ez alapján sikerül a technikai felhasználó létrehozása, akkor az ott levő adatokat kell megadni a számlázó programba.    
NAV online számla regisztrációs adatok
       
online számla regisztrációs adatok megadása az Infocentrum Számlázó programban

Hálózatos verzió beállítását az oldal alján találja! >>>


NAV Online számla regisztráció – Részletes útmutató

1. NAV online számla regisztráció indítása

   
online számla regisztráció indítása
   

2. Ügyfélkapu bejelentkezés

   
ügyfélkapu bejelentkezés
   

3. Adóazonosító megadása

   
online számla regisztráció
   

4. Adózó ellenőrzése, az adószám alapján

   
online számla regisztráció
    Ha helyesen adjuk meg az adószámunkat, akkor a céges adatainkat nem kell újra megadni, mert az már ki lesz töltve a következő oldalon, csak el kell ott fogadni és kész is vagyunk.

5. Bejelentkezés az online számla rendszerbe

   
online számla regisztráció
   

6. Vállalkozás kiválasztása

   
online számla regisztráció
   

7. Új felhasználó hozzáadása

   
online számla regisztráció
    A képen látható [Felhasználók] menüpontra kell kattintani, majd az [Új felhasználó] gombra.

8. Technikai felhasználó felvétele

   
online számla regisztráció
   

9. Technikai felhasználó jelszavának megadása

   
online számla regisztráció
    Csak a jelszót kell megadnunk a felhasználó létrehozásához. A jelszót jegyezzük meg, mert szükség lesz rá! Ha sikerült a felhasználó felvétele, akkor generálni kell hozzá kulcsokat (az adatlap alján kell választani a “Kulcsgenerálás” gombot), melyet majd a számlázó programban kell megadni.

10. Kulcs generálás

   
online számla regisztráció
   

11. Adatok másolása a számlázó programba

   
online számla regisztráció
    A generált adatokat egyesével másoljuk ki (kijelölés, majd CTRL+C) és a számlázó program megfelelő helyén (ld. következő kép) másoljuk be.

12. Adatok megadása a számlázó programban

   
online számla regisztráció az Infocentrum számlázó programba

Fontos, hogy a jelszó mezőbe a Technikai felhasználó regisztrációjánál megadott jelszót kell beírni, nem az Ügyfélkapu jelszavát! (9. pont)

Hálózatos verzió beállítását az oldal alján találja! >>>

13. Ha minden sikerült, akkor a következő képet látjuk

   
Sikeres online számla regisztráció az Infocentrum számlázó programba
    Amennyiben valamilyen hibaüzenetet kaptunk, akkor annak megfelelően kell korrigálni valamin. Érdemes ellenőrizni, hogy jól adtuk-e meg a jelszót (kis nagy betű!!!), jól másoltuk ki az adatokat, net kapcsolatunk rendben van-e. Ha minden stimmel, még akkor is lehet, hogy a NAV hálózata van leterhelve éppen és ezért nem megy a regisztráció. Ilyenkor kattintsunk újra a mentés gombra. Érdemes még azt is ellenőrizni, ha több vállalkozásnak is számlázunk, hogy jó vállalkozáshoz tartozó számlázót indítottunk-e el.

számlázó program letöltés

Számlázó programunk megfelel a hatályos jogszabályoknak!

   
KipróbálomMegrendelem További információk
   

Hálózatos vagy többfelhasználós regisztráció

Amennyiben többfelhasználós vagy hálózatos verziót használunk, akkor minden felhasználónál meg kell adni a regisztrációs adatokat. Ez lehet minden felhasználónál ugyanaz a “Technikai felhasználóhoz” tartozó adat, de akár minden munkatárshoz lehet külön technikai felhasználót rendelni. A lényeg, hogy minden felhasználónál be kell állítani ezeket az adatokat, akik számlát készítenek! A következő képen láthatjuk, hogy hol kell megadni az adatokat.    
online számla regisztráció többfelhasználós számlázás esetén

FONTOS: Az új verzióban található online kapcsolódás miatt csak Windows 7 és újabb rendszereken működik megfelelően a program! A Windows Vista, XP és régebbi rendszerek esetében az online kapcsolat nem jön létre. Ezért a telepítés előtt az operációs rendszert is aktualizálni kell!