Számlázás távolról

Szeretne otthonról is számlázni, de nem akarja hazavinni a munkahelyi gépét? Az otthoni munka megoldható a munkahelyi számítógép távvezérlésével is. Ehhez szükséges:

  • A munkahelyi számítógép folyamatos üzemének biztosítása
  • Otthoni számítógép és megfelelő internet kapcsolat
  • Az összeköttetést biztosító szoftver.

A munkahelyi számítógép folyamatos működésének biztosításához elengedhetetlen, hogy megakadályozzuk annak automatikus kikapcsolódását. Ezt a számítógép energiagazdálkodási beállításaiban lehetséges megadni. Windows 10 operációs rendszer esetében ez így néz ki:

Készüljünk fel az áramszünetekre is, így nem árt, ha a munkahelyi számítógép áramellátását egy szünetmentes tápegység biztosítja. Fontos továbbá, hogy a munkahelyi hálózaton ne legyen tiltott a távvezérlő szoftverek használata.

Ilyen távvezérlő szoftver több is található a piacon, legismertebb talán a TeamViewer és az AnyDesk. Alábbi cikkünkben ez utóbbi használatát szeretnénk megkönnyíteni. A távvezérlő program telepítését mind az otthoni, mind pedig a munkahelyi számítógépen meg kell tenni.

Első lépésként keresse fel az AnyDesk weboldalát.

A Download Now gombra kattintva elindul a szoftver letöltése. Alapértelmezetten a telepítendő fájl a Letöltés mappába kerül, vagy az Ön által meghatározott helyre.

A könnyebbség érdekében az AnyDesk program telepítés nélkül is használható, csupán el kell indítani mindkét számítógépen. Az AnyDesk szerencsére magyar felülettel is rendelkezik. Fontos, hogy a munkahelyi gépen (tehát amihez kapcsolódunk) mindig fusson ez a program a későbbiekben, így ott mindenképpen telepítsük.

A program elindítását követően a legfontosabb információ a bal oldalon található 9 jegyű számsor, amely egyedi azonosítása az adott számítógépnek. Ez adatbiztonság szempontjából fontos, hogy csak az kapcsolódhasson a számítógéphez, aki ismeri az azonosítószámot és a hozzá tartozó jelszót, azaz Ön.

Írja fel a munkahelyi számítógép azonosítószámát a kapcsolódáshoz, valamint a jelszót, vagy állítson be az alatta lévő felirat segítségével egy könnyen megjegyezhető, de nehezen kitalálható jelszót (Az ajánlás szerint tartalmazzon nagybetűt és kisbetűt, valamint számot, álljon minél több karakterből).

Otthoni számítógépén a kapcsolódáshoz a Másik munkaállomás részre a munkahelyi számítógép 9 jegyű azonosítóját kell beírni, majd a csatlakozás gombra kattintani. Ezt követően a program kérni fogja a munkahelyi számítógép AnyDesk programjában beállított jelszót.
(Bizonyos esetben előfordulhat az első kapcsolódáskor a Windows jóváhagyási kérése a tűzfalon engedélyezésről, ezt tegyük meg.)

A sikeres kapcsolódást követően munkahelyi számítógépen lévő számlázóprogramját úgy használhatja, mintha ott ülne az irodában, csupán a nyomtatóból kifogyott papír pótlását nem teszi lehetővé.

A számlanyomtatási problémákra remek megoldást jelent a számlázóprogramhoz külön rendelhető Távszámla modul, amely a számla lezárásának pillanatában képes azt továbbítani partnerének, gyorsítva az ügymenetet, csökkentve papírfelhasználást és kiváltva a postán várakozás fáradtságát. Ráadásul érintésnélküli számlázást tesz lehetővé!